Grafische vormgeving - Branding

Van een herkenbare logo, huisstijl tot en met...
• Logo en huisstijlen
• Websites
• Advertenties
• Reclamedragers
• Nieuwsbrieven
• Belettering
• Alle drukwerken

Laat je zien wie je bent en waar je voor staat.


Binvoorbeeld een beeld- of woordmerk (logo) dat jouw verhaal vertelt en laat zien wat en wie jij bent. Dat is emotie, zorgt voor herkenbaarheid geeft een professionele uitstraling, juist daar ligt het werk van een grafisch vormgever aan ten grondslag.

Ik kruip graag even in de huid van een toekomstige klant om te voelen wat zijn/haar behoefte en wens is. Het is vanzelfsprekend dat een "branding" jouw verhaal vertelt en de start is waar je trots op kunt zijn!

Bij bestaande organisaties is het opfrissen/vervangen van een bestaande "branding" en herkenbaarheid een zorgvuldige operatie. Dit vereist een goede planning om dit in goede banen te leiden en vloeiend te laten plaatsvinden.

Binnen een ontwerp bepaal ik als grafisch ontwerper de vormgeving van een product zaken als:
- Lay-out (indeling).
- Typografie (lettersoorten).
- Groottes, kolombreedte, regelafstand etc.
- Kleurgebruik.
- Illustraties en foto's.

Als basis maak ik een conceptontwerp, dat ik presenteer aan de opdrachtgever.
Vervolgens werk ik het concept uit met behulp van professionele grafische software tot een gewenst eindproduct. Bij de uitwerking van een opdracht houd ik rekening met de doelgroep, de door de opdrachtgever gestelde eisen en wensen, de financiële mogelijkheden en de technische verwerking van het ontwerp. Ik wil "juist" bestaande inhoudelijke functionaliteiten versterken (bijvoorbeeld de optimale leesbaarheid door juiste toepassing van typografie) een extra functionaliteit toevoegen door middel van een vorm (bijvoorbeeld het gebruik van kleur als blikvanger voor de belangrijkste informatie).

Ik geef daarbij adviezen aan de opdrachtgever om tot een optimaal eindproduct te komen en bewaak ook de meerdere toepassingen en de technische verwerking.

De huisstijl en herkenbaarheid dient bewaakt te worden, alleen zo voorkomt men versnippering en onduidelijkheid. Hiervoor lever ik indien gewenst een compleet en overzichtelijk "Huisstijl Handboek" waar alle toepassingen voor het gebruik van de huisstijl vast staan omschreven.
Het Huisstijl Handboek bevat ook een reclamedrager met alle vervaardigde digitale bestanden welke in het beheer komen van de opdrachtgever. Veiligheidshalve wordt ook alles bewaard in mijn archief. Hierdoor zijn de digitale bestanden op twee locaties altijd veilig en oproepbaar!